Tego, że burmistrz Giżycka Wojciech Iwaszkiewicz jest bardzo aktywny w mediach społecznościowych, nie da się nie zauważyć. Okazuje się, że pod względem "facebookowej działalności" szef giżyckiego Ratusza plasuje się w ścisłej czołówce polskich samorządowców.

Aktywnością w sieci prezydentów i burmistrzów członków Związku Miast Polskich zajął się niedawno Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Przeanalizowano 142 oficjalne profile burmistrzowskie i 88 prezydenckich, pod uwagę biorąc m.in. średnią dzienną ilość wpisów (autorskich), popularność publikowanych postów (polubienia, komentarze i udostępnienia) oraz liczbę obserwujących dane konto. Dodatkowo profile samorządowców pod kątem jakości ocenił ekspert do spraw mediów społecznościowych IMIBS. Wyniki ogólnopolskiego rankingu opublikował niedawno portalsamorządowy.pl.

No i jak poszło Wojciechowi Iwaszkiewiczowi? Powiedzieć, że przyzwoicie, to tak jakby nic nie powiedzieć. Profil burmistrz Giżycka (obserwowany przez ponad 5,3 tysiąca internautów) uplasował się bowiem na 6. pozycji w kraju. Autorzy zestawienia podkreślają, że profile wielu włodarzy "doszły już do ściany" i że w takich przypadkach konieczne są zmiany w modelu komunikacji. W przeciwnym razie może im grozić spadek zainteresowania ze strony internautów. Wydaje sie, że uwaga ta - zważywszy na wysoką lokatę w zestawieniu - nie dotyczy jednak oficjalnego profilu Pierwszego Urzędnika nad Niegocinem.

 

CZOŁOWA DZIESIĄTKA RANKINGU BURMISTRZÓW AKTYWNYCH NA FACEBOOKU

 

Rankingburmistrzów miejsca1 30Fot.IBIMSbz