"Multimedia Polska" to spółka, która najwyraźniej lubi strzelać sobie w stopę. Kilka tygodni temu pisaliśmy o ogromnym zamieszaniu z powodu zmiany numeracji kanałów, dziś kolejna nieprzyjemna niespodzianka. Największy operator telewizji kablowej w Giżycku poinformował właśnie abonentów o zmianach w swojej ofercie. Od nowego roku z ekranów zniknie osiem objętych gwarancją operatora programów, nadawanych przez Grupę Polsat. Eksperci przewidują, że "dzięki" tej decyzji mogą wkrótce zniknąć także tysiące klientów "Multimediów" w kraju.

Idą święta, nic zatem dziwnego, że niektórzy abonenci gdyńskiej firmy spodziewali się świątecznego podarku w postaci np. kilkudniowego odkodowania niedostępnych na co dzień kanałów. O słodka naiwności! Prezentu nie ma, jest za to rózga! W informacji, jaką spółka od kilku dni rozsyła swoim klientom, czytamy, że umowa z Polsatem - wygasająca w sylwestra - nie zostanie przedłużona ze względu na "bardzo dużą podwyżkę opłat żądaną przez Telewizję Polsat sp.z o.o.". W związku z tym od 1 stycznia abonenci MMP nad Niegocinem nie obejrzą już Polsatu Sport HD, Polsatu Sport Extra HD, Polsatu 2, Polsatu News HD, Polsatu Cafe, Polsatu Play, Polsatu Film i Disco Polo Music. Wróble ćwierkają, że lista ta może się jeszcze - niestety - wydłużyć. Oficjalnie spółka po prostu "przeprasza za wszelkie niedogodności" i informuje, że podjęto już starania, których celem jest zastąpienie wycofanych programów kanałami o możliwie podobnym charakterze. Szczegóły mają być znane do 20 grudnia.

Oczywiście każdy abonent ma prawo wyrazić swoją dezaprobatę dla decyzji "Multimediów", a może to zrobić np. poprzez rozwiązanie umowy z firmą bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych. Warunek jest jeden: musi o tym poinformować operatora do 31 grudnia (na piśmie lub za pośrednictwem infolinii).

Bogusław Zawadzki